19 Haziran 2009 Cuma

Sigarayi Sev-mi-yo-rum!!

Kapali mekanlarda sigara icme yasagi getirildiginden beri ilginc bir sekilde Avrupa'da sigara icenlerin sayisi azalmasina ragmen Turkiye'de bu sayida bir azalma gorulmedigi yazilmis haberlerde. Avrupa'da cidden ise yarayan bu kuraldan bunalan Sigara ureticileri de iyiden iyiye gelismemis ulkelere saldirmislar. Yine olan fakirlere oldu diye uzulemeyecegim. Zira bu sefer kurallara uyan Avrupali'lari tebrik etmekle beraber, yiyecek ekmek parasi bulamayan fakir fukaranin her zaman sigara alacak para ayirabiliyor olduklarindan kelli, cehenneme kadar yolunuz var efenim diyorum. Simdi bu kapali mekanlarda sigara icme yasagi aslinda sigara icmeyen ve pasif icici olmak istemeyen insanlari da biraz olsun korumak icindi degil mi? Kazin ayagi pek oyle degil. Bu sigara icemezlerse dunyanin sonu gelecek sanan yaratiklar kapali mekanlarda sigara icememenin acisini acik alanda firsat bulabildikleri her an baca gibi tuterek cikariyorlar. Ozellikle de otobus, tren vs. kuyrugunda sigara icenlere kil oluyorum! Ben de o siradayim ve sirami terk etmeme imkan yok, sadece senin arkandayim diye bu eziyeti cekmek zorunda degilim arkadas! Benim icin sokakta boyle umursamazca ve kimseye saygi duymadan pofur pofur sigara icenler, bildigin zart zurt osurarak dolasanlarla birebir! Hatta okuzce osuranlar daha ust kademede, cunku en azindan osurduktan sonra isi bitince kokmuyor adam. Sigara icenler oyle mi? Icerken ayri kokar, sonra mesela trende yanina mi oturdu? O igrenc kokuyu da ayri cekmek zorunda kalirsin.. Ben kendimi cidden sigara icenlere karsi irkci duzeyde tepkili goruyorum. Allahtan simdi yeni yasalarla daha da agir kurallar geliyor da iyice kapana kisiliyorlar. Umarim bir gun bunlarin koku kazinir.

Hiç yorum yok: