21 Mayıs 2009 Perşembe

Euzubillah O Bir Milyon Kitap Basiniza Yagar Insallah!!!


Istanbul'da bin turlu dalavere, dolandiricilik, kapkaccilik, saldiri, uyusturucu kacakciligi, kacirilma olaylari, hirsizlik diz boyuyken, bizim sevgili emniyet ekiplerimiz titiz bir calismayla toplam bir milyon korsan kitabi piyasadan toplamayi basardilar! Muthissiniz cidden!
Bu olaya kitaplari korsan olarak basilan yani magdur duruma dusurulen yazarlarin yorumunu soruyor muhabir, yazar "Turkiye'de kitaplar inanilmaz pahali" diyor, bir nevi durumun mesrulugunu kabulleniyor. Ister para basilsin, ister kitap, telif hakki denen sey o insanlarin alin teridir, bunun yenmesine son derece karsiyim tabi ki. Ancak kitap okumayi oldukca seven biri olarak da, bu zevkime milyonlar dokecek kadar da zengin degilim. Buna bir hal care bulunmasi cidden sart!
Gelelim bu toplanan bir milyon kitaba ne olacagina.. Bu haberi ilk duydugumda aklima gelen ilk soru buydu. Tamam efendim iyi guzel etmissin toplamissin, bir de inci gibi dizmissin o kitaplari emniyetin bahcesine.. Basina da 10 tane polis dikmissin gurur timsali.. De sen sadede gel ne olacak bu bir milyon kitap? Abicim ne yazik ki cevap icler acisi. Bu bir milyon kitap bir depoya kaldirilip, sorusturmanin bitmesini bekleyecek takribi 3 ila 4 yil. Sonra da karar verildiginde, topluca imha edilecek. Gonul isterdi ki bu bir milyon kitap, doguda kitap bulamayan, bulsa da almaya gucu yetmeyen ama ogrenmeye ac insanlarin hizmetine sunulsun.. Hani o cok dertleri olan "sevap" olayini islesinler bir sekilde.. Ama neymis? Bu kitaplar suc unsuruymus.. delilmis. Kullanilamazmis. Abi utaniyorum boyle bir zihniyetle yonetilmekten. Bu haberin hemen ardindan da Deniz Feneri davasiyla ilgili suclamara bastakan'in verdigi yanitlari gorunce:
Ki biz bastakanin yakiniyiz diye milletten para toplayip kacanlardan bahsediliyordu.. Bastakan da her zamanki o asil durusu ve salon adabiyla "Herkes benim tanidigim oldugunu iddia edebilir! Para vermeden once acip bana mi sordun? Elle elle.." cevabini yapistirdi. Ben de bildigin delirdim!
Ne yazik ki Turkiye'de olmasam da gelismeleri birebir takip edebiliyorum. Ve bundan nefret ediyorum. Boyle Yeni Zelanda'ya falan kacasim geliyor. Sanirim beni temsil eden lidere sonuna kadar inandigim bir an, halka hitabini dinlemek icin sokakta sogukta saatlerce bekledigim, karizmasi ve dogru durusuyla hem moral veren, hem de kamcilayan ve tek bir konusmasiyla goz kirpmadan beni savasa gonderebilecek bir lider olmayacak. Ataturk'un zamaninda yasayanlar bir cok acidan sanslilarmis cidden.

Hiç yorum yok: