17 Temmuz 2010 Cumartesi

The Concept of "We"

Evet "Sex and the city" e iyiden iyiye sarmis bulunmaktayim, ama yapacak bir sey yok. Lost bitti, BSG bitti, her bi$ey tatilde, ozellikle hayvanlar gibi Dexter a$ermekteyim ve caresi yok, oturup Kavak Yelleri izlemeyecegime gore gec de olsa bu fenomene kaptirmi$ bulunuyorum kendimi.

Evet, bu diziyi izleyen her kadin gibi ben de "acaba hangisiyim?" moduna girdim bir noktada.. Bu geyigi cevirdigim bazilari otomatikman "ben Miranda'yim" ya da "ben Charlotte'um" diyebiliyorlar. Daha "ben Samantha'yim" diyecek kadar da$ak sahibi bir turk kadiniyla kar$ila$madim ama, bunun tipkisinin aynisiyla 2 yil gecirdim ben huleyn! MBA boyunca dipdibe ya$adigim Rus hatun aha bu Samantha'nin tipkisinin aynisiydi... Biz boyle gerzek gerzek a$k me$k muhabbetleri ederken, hatun tecrubelerinin verdigi kuvvetle erkek milletine sovup sayip dalgasini gecerdi surekli. Ya da ic gecirip "I need a man tonight" diyen biriyle daha kar$ila$mi$ degilim henuz. Adamlar hatunu got gibi ortada biraktiktan sonra "hayat bu, dogaldir.." diyerek ertesi gun hemen ba$ka bir adama kancayi takani falan.. Ya da Hong Kong'da tanimadigi insanlarin du$unda sizip ucagini kaciran ve geldiginde bunu onemsiz bir talihsizlik olarak degerlendirip olaylara buyuk pencereden bakabilen.. Tabi ki gorecelidir bu durum, ama bende saygi uyandiriyor bu hatun tipi, cunku ne kadar slutty olduklari du$unulse de aslinda inanilmaz ki$ilik sahibi insanlar. Sadece istedikleri $eyler genelin istegine gore biraz daha cizgi di$inda ve bunu dile getirmekten asla cekinmiyorlar.

Neyse, ba$ligimiza gelmek gerekirse, bu "we" durumu cok acayip bir konu ili$kilerde. Kadinlar ili$kiye girince otomatik olarak her plani "biz" olarak yapmaya ba$iyor. Hele evlenince durum daha bir rezalet, "biz" derken bu sefer "anne baba cocuk" adina konu$maya ba$liyor, bir nevi ailenin sozcusu durumuna gelen hatun ki$isi. "Bu hafta di$ doktuk, hem babamiz da belini incitti, gelemiyciiz $ekerim" gibi insani kusum kusum kusturan soylemler dogabiliyor bu kadinlardan. Erkeklerdeyse durum biraz daha farkli. Ki$isel planlarina "kadin" ogesini katmaya, ya da "biz" olarak plan yapmaya ba$lamalari biraz daha zaman aliyor, bazen bu olgu hic gercekle$miyor. Bazense onlar icin "biz" demek, kadina haber vermeden kadin adina da plan yapmak demek olabiliyor ki, erkeklerin bu davrani$ina ayrica hasta oluyorum. Hani kadinlar olarak biz korunmaya kollanmaya muhtaciz ya, kendi ba$imiza plan yapamayiz mazallah, illa bir erkek ki$isi - artik baba mi olur, koca mi olur, secin birini - bizim adimiza kararlar vermelidir ve bizim hep son dakika haberimiz olur bundan. Bir de sebep olarak "ben senin iyiligin icin boyle yaptim Fato$can, sen kirilmayasin diye oyle dedim" falan gibi embesil cevaplara burunurler. O an i$te kari$ik duygulara gark olur hatun ki$isi, "clearly, ben bu adami yuksek IQ'su icin sevmemi$im" denir. Evet tahtaya 3 kere vurdum tam $u an, Allam boyle gerzeklerle yolumu kesi$tirme yarebbim dedim.

I$te "Sex and the city"nin de bir bolumunde, bu erkeklerle kadinlar arasindaki "biz konsepti" problemi konu$ulurken, sevdigim biricigim Samantha lafi patlatiyor:

Samantha: Men do this all the time. Women walk around thinking "we". But men's version of "we" is "me and my dick".
Miranda: Totally!

Efenim yukaridaki cumleyi ceviremiyciim, ama google translator diye bir $ey girdi hayatimiza cok mutlu etti bizi boyle arapca falan anlar hale geldik, cekinmeden deneyiniz efenim. Saygilar efenim. Saygilar.. Minnetler..

Bir de du$unun efenim, yukaridaki saptama dogru degil mi Allasen?

Hiç yorum yok: