4 Kasım 2009 Çarşamba

Mormon

Bizim MBA exchange grubunda bir kiz var Amerikali, kendisine Ann diyelim. Daha ilk tanistigimiz aksam hatunda bir terslik oldugunu cakmistik acikcasi. Garip bir sekilde, normalde exchange ogrencilerin baliklama daldigi aktivitelerden itinayla kaciyordu. "Ann, hadi Staff Club'a gidiyoruz.." "Yok, benim keyfim yok." "Ann, abi cumartesi partide gorusuyoruz di mi?" "Yok ya, benim isim var o aksam". Hatuna bir de mesaj atarsin, "Hadi Harberfront'a icmeye gidiyoruz!" kizda ses yok! 2 gun sonra cevap geliyor, "Kusura bakma, amcaminoglununkayni gelmis, gezdiriyodum ilgilenemedim." Sonra bir pazar bi aktivite vardi hatirlamiyorum, hatun bu sefer de "Kiliseye gidicem, gelemem" deyince, ilk isik cakti bende. Hah bea, bu manyak dindar Amerikalilardan demek ki, biz munafiklarla takilmak istemiyor dedim. Sonra gorustukce bu boyle Kiliseyle Tayvan'a gitmis fakirlere yardim etmis, yok Malezya'da cocuk doyurmuslar, yok Filipinler'de okul yapmislar falan anlatmaya basladi ufak ufak. Diger bir yandan da alkol almiyor, sigara icmiyor, kafein iceren kahveydi kolaydi zinhar agzina surmuyor.. Varsa yoksa sportif aktivitelere takmis durumda. Hadi yelken yapalim, hadi kanoyla gezelim, hadi bisiklete binelim, sagliktan olucez walla! E tabi alkolden dehidre olmus degisim ogrencisi bunyesine bu kadar spor zarar :) Bizde bir dedikodudur gitmeye basladi, hayir isin komigi erkekler konusmaya basladi yani, nedir abi bu kizin sorunu, kimseyle cikmiyor etmiyor, zaten erkek gibi bisey, alkol de almiyor, bi yere cagiriyoruz gelmiyor, sunun surasinda degisim ogrencilerinden surakli gorustugu tek kisi de bendeniz efenim.. Boyle bir gizem vakasi olarak sirrini koruyordu ki, dun facebook'ta kizin dini gorusune gozum takildi. Hristiyan ama "LSD" yaziyor. Noluyo la diyerek girdigim grup sayfasindan da anlamis bulunuyorum ki, meger bilmeden hayatimdaki ilk Mormon arkadasimi edinmisim burda ehe! Bundanmis kizin hic bir aktiviteye katilmamasi, alkoldu, sigaraydi, kafeinli icecekler icmemesi.. Hayir Utah'tan falan gelse yine bir derece cakardik da, - Utah Mormon'larin Mekke'si gibi birsey - kizin alakasi da yok. Neyse abicim bir gizem vakasi daha cozuldu boylece. Bu arada ben Mormon'larla Amish'leri ayni saniyordum. Meger Mormon'lar elektrikti bilmemneydi, modern alet edevatlar falan kullaniyorlarmis. Tek olaylari su, cok eslilige sicak bakiliyor (ama yasal degil artik), erkek cocuklar 18 yasina geldiklerinde "mission" adi altinda dunyanin uzak yerlerine gonderilip Mormon'lugu yayma gorevi ediniyorlar kendilerine. Kizlari da genelde erken yasta evleniyor. Bizim Ann zaten erkek kilikli, bu da Tayvan'da okumus universiteyi, ahan da mission'a gelmis dedim! Diger bir yandan bu kadar awkward bir durum yaratacagini bile bile hic bir aktiviteye katilmamasinin, Mormon olmasi dolayisiyla oldugunu soylemedi hic. Normalde Mormon'lar gayet acik acik soylemekten cekinmez, hatta her muhabbette konu falan acar diye biliyorum ama, bu da bu model demek ki. Bu arada Marriott otel zincirinin sahibi de Mormon'mus, enistecim patrona dikkat :) Ya da benim baldizin kankasi da Mormon diye "Mormon yakiniyim" mertebesinden terfi olayina da girebiliriz her an!

Hiç yorum yok: