25 Aralık 2009 Cuma

İyi yazanlar neden iyi konusamaz?

Ya cok acayip. Kendimi zaten yazar tayfasindan saymiyorum, oraya buraya eglenceli seyler cizittiren her kisiyi kesinlikle yazar olarak gormuyorum. Bahsettigim kisiler, yazilariyla hepimizin kafasindaki o karmakarisik dusunceleri en basit ve etkileyici bicimde yaziya dokebilenler, dusunceleri kelimelere dokus bicimiyle buyuleyenler.. Ama benim simdiye kadar deneyimledigim kadariyla, bu buyucu kisiler, soz konusu iletisme olunca bir ebleklesiyorlar be Atam! Neden yaziya dokmede bu kadar basarili olmus bir adam, konusmaya gelince ayni seriligi, zekayi, yaraticiligi gosteremez, ayni buyulu etkiyi yaratamaz? Yillar once yazilarina asik oldugum bir adamla tanistigimda, dunyanin en yavan ve sıkıcı insanı olduguna karar verip, kacacak yer aramistim kendime. Ya da mesela yazilarini begendigin birine kafadan hemen yorum yazarsin, senin benim gibiyse aynen cevabi yapistirir en eglencelisinden, ama bu dahilerin mesajlarinda nedense yazilarindaki muthisligin zerresini bulamazsin.. Ben cozemedim, bir fenomen olarak kalacak herhalde bu konu boyle.

2 yorum:

öylebiri dedi ki...

konuşamadıkları için iyi, yazıyorlardır belkide.. ;)

Bi insanın göründüğünden fazla olabilmesi de budur bence.. Görmen gereken yere bakmadığın için sana sıkıcı gelmis olabilir karşındaki zat.. ben hayatta ; toplamada sıfır ,çarpmada bir gibi olduğum halde sevip sevilebiliyosam bu beni sevenlerin bakması gereken yere bakıp beni gördüğündendir diye düşünüyorum..

saygılar.

pharaoh dedi ki...

bence sen kendini her mecrada iyi ifade edebilen sanslilardansin.. bu istisna genel kanimi degistirmeyecek ;)