26 Mart 2009 Perşembe

Staj denen sey tuzlanip yenir mi??

Exchange ogrenci olarak Singapur'a gitmeden once 2 ayi askin bir bos donemim var onumde. Mayis, Haziran ve Temmuz'un ilk iki haftasini kapsayan bu ara ben gayet malak gibi yatip, turk yemeklerine bogmayi planliyordum sahsen kendimi.. Ama kanimdaki MBA canavari tabi ki bu sade ve mutlu hayati da bana yar etmedi. "Staja basvurmaliyim, staj yapmazsam dunya bana haram olur" modunda kabuslara girip ciktiktan sonra bir anda sirketlerden gelen tekliflere cevap arar durumda buldum kendimi. Efenim sirketlerden gelen diyorum, cunku buralara benden habersiz benim adima sevdicegim canim biricik okulum basvurmus.

Tekliflerin biri Frankfurt Havaalani'nin marketing ekibinden geldi. Ince uzun dusunup, is gorusmelerine gidip, calisanlari da sorguya cektikten sonra, adamlarin tekduzelikte dunyada bir numara olduklarina karar verip yoluma devam ettim.
Diger teklif Clariant diye kimyasal isindeki uluslararasi bir sirketten geldi. Is gorusmesinde herif ne kadar Isvicre, Almanya veya Amerika icin sizi dusunuyoruz dediyse de gelen teklif Almanya ofislerinden oldu. Uff, sinifimdaki diger iki kisiye Isvicre'den teklif gelmis. Hayatimda bu kadar kiskanmamistim herhalde kimseyi!
Basel'i daha once annemle babamdan cok duydum.. Bir sure orada yasamislar. Orada calisma imkani bulabilsem muhtemelen onlarin da orada bulunduklari yaslarda ben de orada olup, yasadiklari tecrubeden kendime de ortak bir pay cikarabilirim mutlulugu vardi. Gerzekler Frankfurt'a istediler beni. Ustelik Isvicre'den teklif alan arkadaslarimdan biri kesin kabul etmeyecek biliyorum. Acaba yarin gozumu karartip adamlari arayip tekliflerini kabul etmeyen olursa beni dusunmelerini rica etsem mi? Yoksa her seyde bir hayir vardir, Frankfurt benim icin daha iyi olacak deyip susup otursam mi? Uff, bir yandan arayip sormayi kendime yediremiyorum, bir yandan da Isvicre'de calismak icin catliyorum!!! Off...

Hiç yorum yok: