31 Mart 2009 Salı

Harvard Business School





MBA yapanlarin cogu bu yollardan gecmistir. Case Study metoduyla egitim goren herkes, Harvard Business School Case Study'leriyle eninde sonunda tanisir. Buraya kadari gayet normal. Ama bu Case Study'leri hazirlayan Harvard Business School profesorlerinden biriyle tanismak, hatta ondan strateji dersi almak soz konusuysa, insan az biraz afalliyor haliyle.
Christian Ketels HBS'da Michael Porter'in (bu abinin Diamond modelini strateji alan her allahin kulu bilir) ekibinde ve ayni zamanda Stockholm School of Economics'te de associate professor. Bu Ketels soyadini zaten yazdigi onyuzbin case study'den ezberlemediyseniz bile tanisinca mutlaka akliniza kaziniveriyor. Kendisinin ne kadar sukela bir kisi oldugundan bahsetmeyecegim. Ben kimim ki bir Harvard profesorunun ne kadar iyi oldugu hakkinda yorum yapayim degil mi? Ama bu herif bugun derste cok acayip birsey yapti.
Bloomberg (ki kendisi de bir Harvard Business School mezunudur) yonetiminde New York'un ne durumda oldugu hakkinda bir Case Study yapiyorduk. Bir anda durdu ve "Size bir surprizim var" dedi. "Biz 2 hafta once bu case study'i Harvard'daki ogrencilerimle yapmistik, ve simdi onlarin sinifina baglanip bu konuyu tartismanizi istiyorum" Ene!! Yau ne dedi bu herif simdi Harvard'a mi baglaniyoruz cidden derken, adam webcamini bize cevirdi, perdeye de gayet Harvard'daki strateji sinifini yansitti. Allahim bu kadar emrivaki yapilmaz.. Toplam 40 dk Harvard'daki business dahileriyle strateji yaristirdik. Hayatimda ne konustuguma bu kadar dikkat etmemistim herhalde, beynim patliyor sandim. O kadar kasildim ki.. Ama bir yandan da bir dersligine de olsa Harvard'da bir sinifta birilerine laf yetistirmis olmanin keyfi vardi ;) Saka gibi, hala inanamiyorum! Acikcasi su EBS'e geldigimden beri ilk defa su anda hayatimda bundan daha dogru bir yerde olamazdim dedim. Cok acayipti yau!!

Hiç yorum yok: